Download Der Wanderer by Gibran, Khalil PDF

By Gibran, Khalil

Show description

Read Online or Download Der Wanderer PDF

Similar literary books

Anything You Say Can and Will Be Used Against You: Stories

This riveting debut choice of brief fiction approximately ladies police officers comes from the author's real–life adventure as a Baton Rouge police officer. In a wholly clean and special voice, those tales demonstrate the humanity, compassion, humour, tragedy and redemption hidden at the back of the "blue wall. " whatever you are saying Can and may Be Used opposed to You centres at the lives of 5 woman cops.

The Bloodstone Papers

Ross Monroe is a boxing railwayman with a weak point for get-rich-quick schemes. Kate Lyle is a headstrong younger lady wanting to get away a nightmarish family. As mid-century India sheds its colonial dermis and the shadow of violence rises, those younger fanatics locate themselves dealing with their very own "tryst with future.

The Seal Wife

Attractive, hypnotic, spare, The Seal spouse is the masterly new novel through Kathryn Harrison, “a author of amazing presents” (Tobias Wolff). Set in Alaska in 1915, it tells the tale of a tender scientist’s eating love for a girl referred to as the Aleut, a girl who by no means speaks, who refuses to bare a lot as her identify.

The Signal Corps: the outcome (mid-1943 through 1945)

With this quantity Dr. Thompson and Mrs. Harris finish the tale of U. S. military sign Corps operations in international conflict II. the result is basically a hit tale, because it alternatives up in 1943 and incorporates on previous V-J Day. Of all of the technical providers, the sign Corps used to be least ready for conflict in 1941. yet by way of mid-war the Corps used to be working successfully at domestic and world wide.

Extra info for Der Wanderer

Sample text

Und er kam. Meine Frau und meine Kinder empfingen uns an der Schwelle, und er lächelte ihnen zu, und sie freuten sich seines Kommens. Dann saßen wir alle zusammen um den Tisch, und wir waren glücklich mit dem Mann, denn er war voller Stille und Geheimnis. Nach dem Mahl versammelten wir uns am Feuer, und ich fragte ihn nach seinen Wanderungen. Manch eine Geschichte erzählte er uns an jenem Abend und ebenso am folgenden Tage. Doch was ich jetzt festhalte, war aus der Bitterkeit seiner Tage geboren, wenngleich er selbst gütig war, und diese Geschichten handeln vom Staub und der Duldsamkeit seines Weges.

Von jenem Tage an misstraute der Mann sogar sich selbst. Sein Hass gegen den Fürsten war größer denn je, und noch mehr hasste er den Bischof, der ihm den Fürsten offenbart hatte. Doch von nun an hielt er den Mund. Frieden und Krieg Drei Hunde lagen in der Sonne und plauderten miteinander. Der erste Hund sagte verträumt: »Es ist wahrhaft herrlich, zu dieser Zeit der Hundheitsgeschichte zu leben. Bedenkt doch nur, wie mühelos wir unter dem Meeresspiegel reisen, auf der Erde und sogar durch den Himmel.

Gewänder Eines Tages trafen sich die Schönheit und die Hässlichkeit am Ufer eines Meeres. « Dann entkleideten sie sich und tauchten in die Fluten. Nach einer Weile kam die Hässlichkeit wieder ans Ufer, legte das Gewand der Schönheit an und ging ihres Weges. Und auch die Schönheit stieg aus dem Wasser, doch sie fand ihr Gewand nicht, und da sie sich scheute, nackt zu gehen, legte sie die Kleider der Hässlichkeit an. Und die Schönheit ging ihres Weges. Bis zum heutigen Tag verwechseln die Menschen die eine mit der anderen.

Download PDF sample

Rated 4.95 of 5 – based on 7 votes